Furteca

Z WikiFur
Furteca
Pieszczocha-1.jpg
Pieszczocha, maskotka Furtecy. Autor rysunku: Zegnai
Autor(zy)
Orzeł, Lenka
Adres
Status
Otwarta
Otwarte od
2022
Rodzaj
Społecznościowa

Furteca – polska marka związana ze społecznością furry, oficjalnie powstała 8 marca 2022 roku. Społeczność Furtecy skupia się na serwerze na Discordzie o tej samej nazwie, przy czym w skład marki wchodzą też m.in. strona internetowa, grupa na Telegramie i kanał w serwisie YouTube. Maskotką jest antropomorficzna wilczyca o imieniu Pieszczocha.

Zespół[edytuj]

Administratorzy: Orzeł (właściciel), Lenka

Moderatorzy: Phoenix Martius, Antro, Meta, CarrieNox

Historia[edytuj]

Pomysł na Furtecę pojawił się na serwerze na Discordzie, który pierwotnie należał do marki Polfurs i tak też się nazywał. Tworząc nową markę, administratorzy chcieli oddzielić się od Polfursa. Oficjalnie zmiana marki serwera na Furtecę nastąpiła 8 marca 2022 roku, a jednocześnie też ujawniono inne media związane z tą nazwą.

Usługi[edytuj]

Logo Furtecy

Nie licząc serwera na Discordzie, Furteca oferuje usługi wymienione poniżej. Wszystkie prowadzone są w języku polskim.

  • Strona internetowa – zawiera m.in. aktualności na temat Furtecy, artykuły dotyczące wydarzeń w polskim fandomie furry i galerię z rysunkami od artystów. Stroną zarządza Lenka, a za jej zaprojektowanie odpowiada Ergiet. Za galerię odpowiada Kuc, który prócz tego wspierał zespół przy kwestiach technicznych w zakresie designu strony.
  • Kanał w serwisie YouTube – zawiera relacje z wydarzeń fandomowych, podcasty oraz inne materiały skierowane do społeczności furry. Za relacje odpowiada głównie Antro. Podcasty prowadzi CarrieNox, a oprócz niej uczestniczą w nich Phoenix Martius, Antro, Tay Niko oraz okazjonalnie zapraszani goście.
  • Grupa na Telegramie.
  • FurAffinity.
  • Twitter.
  • Instagram.
Rysunek referencyjny Pieszczochy [reference sheet]

Maskotka[edytuj]

Maskotką Furtecy jest 27-letnia antropomorficzna wilczyca imieniem Pieszczocha. Występuje ona w fikcyjnym zespole Furteca, gdzie gra na perkusji i zapewnia wokal. Jej głównym hobby jest zawiązywanie nowych znajomości. Jako maskotka Pieszczocha symbolizuje bycie sobą, wyrażanie siebie w kreatywny sposób i przyjaźń.

Linki zewnętrzne[edytuj]