Las Lindas

Z WikiFur
Las Lindas
Las lindas banner.png
Autor Chalo, SoulKat, ID_Fox
Strona
Odcinek co
tydzień
Wydawany od
6 września 2004
Gatunek
furry

Las Lindas – komiks internetowy hostowany w Katboxie tworzony przez Chalo, czasami pisany i hostowany przez SoulKata z asystentem i drugim pisarzem dialogów komiksu ID_Foxa. Ta niezwykła grupa pomaga Las Lindas w co tygodniowej aktualizacji poprzez dodanie jednej, kolorowej strony komiksu.

Las Lindas oraz Katbox powstało 6 września 2004 roku i kontynuuje prace z dotychczasową liczbą 306 stron (stan na 8 grudnia 2010).

23 stycznia 2010 roku rozpoczęło się tłumaczenie komiksu na język polski. 7 lutego dodano pierwsze 3 przetłumaczone strony na FurryComicSite. Tłumaczeniem zajmuje się LindsayPL, natomiast wklejaniem tekstu i dodawaniem go zajmuje się Frezo.

Wszystkie postacie komiksu są antropomorficzne.

Fabuła[edytuj]

Główną bohaterką komiksu jest krowa, nazywająca się Mora Linda, która odziedziczyła po swoim ojcu farmę z 433 akrami. Z powodu obrony honoru rodziny decyduje się na kontynuowanie rodzinnego biznesu i prowadzi hodowlę warzyw. Mimo że Mora jest silna, zdeterminowana i uparta, nie wszystko na farmie idzie dobrze i powoduje to przerażenie u bohaterki. Widzi ona, że musi utrzymać farmę, dlatego zatrudnia małą grupę robotników, z którymi stawia czoło przeciwnościom, jakimi są m.in. firmy budowlane chcące przejąć teren oraz razem starają się utrzymać farmę dość nietypowymi sposobami.

Mora wybiera się do miasteczka Gossamer, gdzie postanawia użyć swoich kobiecych wdzięków, by zaciągnąć mężczyznę do pracy na farmie. Jej ofiarą pada Miles Lionheartkot, który zgadza się pracować dla niej wierząc, że w ramach wypłaty "dostanie" główną bohaterkę. Dopiero potem przekonuje się, że będzie musiał ciężko pracować na farmie, a oferta spędzenia miłych chwil z Morą była tylko zwykłym kłamstwem, które służyło do ściągnięcia młodego chłopca do pracy.

W czasie powrotu z miasteczka Mora zostaje napadnięta przez kilku tutejszych ludzi w celu zgwałcenia jej. Na pomoc przychodzi jej byk imieniem Minos, który mógł przy okazji zaprezentować swoją siłę ukrytą pod dużymi mięśniami. Mora zakochuje się w swoim bohaterze, lecz cichy, enigmatyczny byk nie odwzajemnia jej uczuć. Tak więc wyrzuca Milesa z pracy, by spodobać się Minosowi, lecz ten odrzuca jej zaloty, kiedy zauważa, jak traktuje ona młodego kota.

Minos wraca do Gossamera, żeby poszukać schronienia z króliczycą Rią "Taffy" Rudiger – kelnerką, którą poznał wcześniej. Mora podejmuje kolejną próbę przyciągnięcia Minosa do swojej farmy, lecz ten stawia warunek – zacznie pracować na farmie, jeśli ta przyjmie Taffy oraz Milesa z powrotem. Mora zgadza się, tak więc wszyscy razem wracają na farmę.

Mora spotyka Idwarda Foxalisa polarnego, który był kiedyś jej chłopakiem. Ten ciągle próbuje namówić Morę, by zacząć wszystko od nowa, lecz ta nie może z nim być. Przybywa Miles. Kiedy na to patrzy przenosi szybko wzrok na Taffy. W końcu Mora i Miles, których łączy wspólny wróg zawiązują spisek przeciwko Idwardowi.

Niedługo później Morę odwiedza Alejandra (Alej) Coldthorn, jej siostra. Alej jest biznesmenką i posiada coraz większą, bardziej nowoczesną farmę. Informuje ona Morę, że jest zainteresowana odkupieniem Las Lindas. Nie są jasne jej zamiary, lecz potem okazuje się, że ludzie, którzy próbowali zgwałcić Morę, są jej pracownikami. Po późniejszej walce, która się rozstrzygnęła między Morą i Alej, Minos namawia Morę do opuszczenia domu, zanim spór przerodzi się w coś większego.

Na farmę przybywają dwa koty – Sarah Silkie i Rachel Saleigh. Energiczna i dziecięca Sarah oraz bardziej poważna, pełniąca rolę jej siostry, Rachel nie miały dość ciekawego życia przed przybyciem do Las Lindas. Po ich nieudanej próbie przejęcia farmy postanawiają grać fair i zaczynają również pracować na farmie.

Ambar – Wielki Informator Ziemi Neo wkracza, przy prośbie Minosa, na scenę walki między Alejandrą a Morą. Po zakończeniu sporu opowiada Sarze historię na temat Ziemi Neo. Przed odejściem obdarowuje Morę tzw. Złotym Towarzyszem Ręki.

Digit – wróżka farmy Las Lindas. Pojawiła się, kiedy Mora aktywowała Złotego Towarzysza Ręki. Na początku ma wielkie problemy z zaaklimatyzowaniem się. Kiedy próbowała komuś pomóc, zazwyczaj powodowała, że było gorzej. Po zdobyciu lepszych kontaktów z Morą, krowa otrzymuje Międzyfazową Stację Końcową, który pomaga Digitowi w przeproszeniu za wszystkie wypadki.

Komiksy bonusowe[edytuj]

Oprócz samego komiksu, są wrzucane również komiksy bonusowe, które prezentują przygody postaci Las Lindas, lecz nie nawiązują do przygód z fabuły głównej.

Lista komiksów:

  • The Crest Dairies (ang. Pamiętniki Koronne) – zawierają wspomnienia z życia pewnej wojowniczki.
  • Dungeons and Dames (ang. Lochy i Damy) – Taffy wraz ze swoimi znajomymi gra w grę RPG. Tytuł wzorowany na słynnej grze RPG Dungeons and Dragons.
  • Breasts are the Best (ang. Biusty są najlepsze) – Mora wraz z przyjaciółkami nudzą się na wakacjach, pracują jako seksowna myjnia samochodowa. Alej nie mogąc na to patrzeć, proponuje Morze, Taffy i Sarah towarzyszenie jej na imprezie na prywatnej plaży zwanej też jako Raj. Dziewczyny się zgadzają.
  • Building an Empire (ang. Budownicze Imperium lub Budując Imperium) – komiks opowiada o początkach imperium budowlanego Alejandry.
  • Learning Curves (ang. Krzywa doświadczenia[1]) – życie w college'u w wydaniu Las Lindas.
  • Knighthood (ang. Rycerska Maska) – Joy Ravenhurst jest wojowniczką walczącą dla ratowania ludzkości.

Zespół Twórców[edytuj]

Chalo jest twórcą całej idei komiksu oraz większości odcinków.

SoulKat jest administratorem systemu Katbox. Chalo od czasu do czasu wstawia przez niego nowe odcinki Las Lindas.

ID_Fox jest autorem zastępczym, który pomógł utrzymać rozwój serwisu Katbox i komiksu. W komiksie występuje jedna postać wzorowana na nim. Dołączył do zespołu na stałe w październiku 2007 roku i odtąd pomaga bezpośrednio w rozwój serwisu.

Obsługa techniczna komiksu[edytuj]

  • iStrip jest używane do przechowywania i pokazywania komiksu.
  • CSS i PHP są "chlebem" i "masłem" obramowania.
  • phpBB jest używany do forum Katboxa, gdzie fani dyskutują o Las Lindas.
  • The Katbox jest hostowane na Powweb.

Przypisy

Linki zewnętrzne[edytuj]