Kot (osoba)

Z WikiFur
Fursona Kota, rys. Tanuki
Prognostikon, rys. Tanuki
Disambig.svg Ten artykuł dotyczy osoby o nicku Kot. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.

Kot – członek polskiego fandomu furry, oraz od 2011 gościnnie szkockiego fandomu furry; o antropomorficznej fursonie tureckiej angory. Fursona jest jego odwzorowaniem w rzeczywistości, ma 187 cm wzrostu, bursztynowe oczy z zielonymi pierścieniowymi obwódkami oraz białym półdługim futrem. Znakiem rozpoznawczym Kota jest noszony niemalże zawsze na szyi amulet Prognostikon
Od ponad 5 lat w niesformalizowanym związku partnerskim z swoją piękniejszą połową.

Fandom[edytuj]

Swoje pierwsze kroki w fandomie furry Kot stawiał dzięki nieistniejącemu już serwisowi WereKatt, który bardziej od furry nastawiony był na temat transformacji. Następnym krokiem było odkrycie serwisu Transfur (2003).

Tuż po tym, Kot odkrywał następne galerie – nieistniejący już Yerf oraz VCL. Wśród pierwszych artystów furry z jakimi zetknął się Kot warto wspomnieć GoldenWolf, DarkNatasha, Kyoht, Chrisa Sawyera, Ayame czy Heather Bruton. W tym czasie Kot natknął się po raz pierwszy na serwis Polfurs (2005), który istniał w prostszej formie i nie posiadał forum internetowego. Nie zdecydował się jednak wówczas na rejestrację i aktywny udział w życiu fandomu.

Pierwszym polskim futrzakiem, jakiego spotkał, była Red-Izak (2005-2006), artystka specjalizująca się w tematyce ptaków oraz gryfów. Dalsze losy Kota były dość chaotyczne, gdyż obejmowały one liczne wizyty na różnych stronach internetowych artystów fandomu.

24 czerwca 2008 roku Kot czując potrzebę podzielenia się swoimi przemyśleniami i wysłuchania opinii innych członków fandomu zarejestrował się jako użytkownik Polfurs i od tej pory aktywnie uczestniczy w życiu forumowym, a od tego samego miesiąca również w życiu na kanale IRC-owym #polfurs.

Od roku 2009 Kot sprawuje funkcję operatora na kanale #Polfurs.

Futrzakon / Futerkon[edytuj]

W roku 2011 Kot był jednym z organizatorów Futrzakonu 4, ogólnopolskiego konwentu furry. W roku 2012 Kot był jednym z organizatorów Futerkonu, ogólnopolskiego konwentu furry.

W ramach podróży w 2012 roku Kot odwiedził na dłuższy czas Szkocję, nawiązując kontakt z tamtejszym fandomem co zaowocowało zaproszeniem jednego z organizatorów meetów w Glasgow, CamashRed do Polski na Futerkon.

Prywatnie[edytuj]

Prywatnie Kot jest absolwentem uniwersytetu, o specjalizacji w ekonometrii i informatyce, posiadającym duże doświadczenie w zarządzaniu projektami eventowymi o charakterze non-profit (organizacje poza rządowe oraz akademickie). Posiada również doświadczenie z zakresu marketingu i promocji, a także wiedzę profesjonalną z zakresu finansów i księgowości. Obecnie pracuje dla jednego z największych koncernów browarniczych świata.

Ciekawostki[edytuj]

  • nick Kot został wymyślony na potrzebę fandomu i powstał w chwili absolutnego braku weny twórczej do nicków, jednakże konsekwencja i upór w jego użyciu sprawiły, że na gruncie polskiego fandomu nick "Kot" jest wprost przypisywany do właściwej osoby
Polfurs logo.png Ten futrzak posiada konto na Polfurs. Jego konto to Kot.
Forg logo.png Ten futrzak posiada konto na Futrzaki.org. Jego konto to Kot.
Ukfur logo.png Ten futrzak posiada konto na UKfur. Jego konto to Kot.
Kot2.jpg Kot3.jpg Kot4.jpg