Futerkon

Z WikiFur
Logo serii konwentów Futerkon

Futerkon – seria konwentów furry organizowanych na terenie Polski skierowana do polskiej grupy futrzaków. Konwent organizowany jest co roku w sierpniu w centralnej Polsce.

Formuła[edytuj]

Futerkon jest Ogólnopolskim Konwentem Społeczności Furry, który powstał w miejsce dawnego konwentu Futrzakon i stanowi odświeżenie starej formuły przy zmienionym zespole organizacyjnym. Impreza charakteryzuje się nowym podejściem w przygotowywaniu atrakcji dla uczestników. Nowa formuła skupia się na budowaniu relacji między uczestnikami, wzajemnym poznawaniu się oraz umożliwia wszystkim spędzić wolny czas wśród znajomych. Program konwentu z roku na rok rozwija się zapewniając możliwość udziału w konkursach, turniejach, prelekcjach oraz punktach programu opierających się na motywie przewodnim danej edycji.

Organizatorzy nacisk kładą przede wszystkim na dobrej zabawie, wspólnym wypoczynku oraz nawiązywaniu nowych znajomości. Każda z edycji konwentu posiada własny motyw przewodni, który przeplata się przez punkty programu.

Mówisz: Futerkon, myślisz: Impreza w fajnym klimacie ze znajomymi futrami z fajnym programem w ciekawym miejscu w którym możesz wypocząć.

Priorytetem wyboru miejsca zawsze była okolica ośrodka i warunki zakwaterowania. Tradycyjnie już Futerkon odbywa się w miejscu otoczonym lasami bądź nad jeziorem, żeby zapewnić gościom komfort, prywatność i oddech od zgiełku miast.

Futerkon jest konwentem niezależnym - organizatorzy nie faworyzują ani nie utożsamiają się z żadnym portalem społecznościowym furry, zaś platformą informacyjno-rekrutacyjną jest strona danej edycji imprezy.

Warto podkreślić, że Futerkon nie centralizuje programu wokół fursuiterów i fursuitingu. Fursuiterzy byli, są i zawsze będą bardzo mile widzianymi gośćmi na konwencie i będą mieć zapewnione wsparcie od organizatorów w czasie trwania imprezy.

Organizacja[edytuj]

Konwenty Futerkon organizowane są przez "zespół organizacyjny", w skład którego aktualnie wchodzą:

W przeszłości współpracowaliśmy z:

  • Kot – w zespole organizacyjnym w latach 2012 – 2013
  • Solaxe – główny grafik w latach 2012 – 2013
  • Szczurex – webmaster w roku 2013
  • Gabriel Blake – webmaster w roku 2012
  • Gusto – grafik w roku 2012, twórca logotypu Futerkon z lat 2012-2014

Organizatorzy konwentu starają się również podejmować współpracę z osobami, które zajmują się między innymi webmasteringiem, tworzeniem grafik i wsparciem w realizacji programu.

Edycje[edytuj]

Tytuł Podtytuł Motyw przewodni Ilość uczestników Lokalizacja Organizatorzy Współpraca Goście honorowi Daty konwentu
Futerkon 2012 Zbliża się koniec... Post apokalipsa 82 OSW w Dzierżąznej 8 – 11 sierpnia 2012
Futerkon 2013 Wild Wild West Dziki Zachód z elementami steampunku 93 OSW w Dzierżąznej 7 – 10 sierpnia 2013
Futerkon 2014 All That Jazz Chicago w latach 20-ych 100 OSW w Dzierżąznej n/d 20 – 23 sierpnia 2014
Futerkon 2015 Dawno dawno temu w odległej galaktyce... SiFi Soap Opera 101 OSiR Wawrzkowizna w Rząsawie 5 – 8 sierpnia 2015
Futerkon 2016 Tam, gdzie zaczyna się podróż... Fantazy planowane 110 OW "Ptaszyniec" w Bocheńcu

b/d

10 – 14 sierpnia 2016

Ciekawostki[edytuj]

  • Pomysł na stworzenie nowej marki konwentu powstał po analizie ankiet określających oczekiwania futrzaków (przebadano uczestników Futrzakonu 2011) - dzięki niej organizatorzy lepiej poznali zapotrzebowanie i inaczej podeszli do organizacji imprezy - tak bardzo odbiegało to od starych założeń, że postanowiono odświeżyć starą formułę Futrzakonu. Przy tej okazji poszerzono zespół organizacyjny oraz zmieniono nazwę konwentu na Futerkon, zachowując jednak ciągłość imprezy.
  • Futerkon w przyszłości ma posiadać własna stronę internetową na której będzie można zapoznać się z misją oraz celami serii, oglądnąć dane statystyczne imprezy, bądź zajrzeć do archiwum poprzednich edycji konwentów. Strona będzie również spełniać funkcję platformy informacyjnej o tym co się dzieje w temacie aktualnych jak i przyszłych projektów organizowanych pod szyldem Futerkonu.

Linki zewnętrzne[edytuj]